Jumaat, 23 Jun 2017

RINDU...

Assalamualaikum, reader..

Lagi dua hari insyaAllah kita akan menyambut Hari Raya Aidilfitri. Entah kenapa, hati angah sebak je dari pagi tadi. Tengah drive kereta, dengar pulak lagu raya, terus rasa rindu menerjah hati ni.

Mak, angah rindu sangat kat mak. Raya tanpa mak diusia ini tak pernah angah bayangkan. Mesti ramai yang cakap 'ala, anak yatim piatu yang kecik2 tu lagi kesian!'.

Angah faham cuma bezanya terlalu banyak pahit manis yang angah alami dengan mak. Malah sehingga sekarang angah rasa ralat sebab tak puas nak menabur bakti dan jasa pada mak. Selalu pagi-pagi raya mak masak nasi minyak. walau mak dah tak boleh jalan pun, kami masih dapat rasa air tangan mak di pagi raya. Angah rindu sangat ngan mak. Semoga mak dan abah tenang di sana. kami di dunia ini akan cuba sehabis baik agar mak dan abah menerima syafaat di sana.

Al-Fatihah buat mak dan abah. Semoga mak dan abah ditempatkan di kalangan hamba-hamba Allah yang soleh. Aamiinnnnn...

Buat semua reader yang beragama Islam, Selamat Hari Raya Aidilfitri 2017. Angah mohon maaf zahir dan batin pada semua yang mengenali diri ini sekiranya ada bahasa yang tidak enak didengar sepanjang angah menulis blog ini. Sejujurnya, ini adalah blog peribadi angah dan luahan yang sebenarnya dari hati angah sendiri. Wallahualam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan